At lære og leve med Autismen

Snak om alt der har relation til Autisme, Aspergers og tillægsdiagnoser som ADD/ADHD.
SofieWedoe

At lære og leve med Autismen

Indlæg af SofieWedoe »

Hej derude.

Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvordan, at i har lært, at leve med jeres Autisme? Det har taget mig utroligt mange år, at nå dertil hvor, at jeg er i dag.

Jeg vil klart sige, at det har hjulpet, at møde ligesindede. Mit frivillige arbejde, og kortvarige job som foredragsholder, har også styrket mine sociale færdigheder. Som barn og teenager var jeg bedste venner med min computer. Jeg synes stadig, at det er hyggeligt, at sidde ved computeren. Men jeg gør det slet ikke i det omfang, som jeg gjorde tidligere.
Jimmy

Re: At lære og leve med Autismen

Indlæg af Jimmy »

Jeg har da fundet nogle gode venner igennem Aspergerforeningen. Men synes der er meget stor forskel på os. Jeg kender fx et par stykker, der lever i parforhold. Jeg er selv single. Jeg kunne godt tænke mig at få en kæreste og kan ikke forstå, hvorfor jeg har så svært ved det.
Jeg er ved at nærme mig de 40 og føler stadig at jeg er lidt bagud. Men det er når jeg sammenligner mig med andre. For nogle er meningen med livet at rejse jorden rundt og opleve en hel masse. Men jeg har ikke lige behov for det. Det vil være alt for stressende.
Besvar