Venskaber i Københavnsområdet

Her kan du skrive lidt om dig selv. Eller bare sige hej. Du kan også introducere dig selv med en længere beskrivelse af dig og dine interesser osv.
Mille

Venskaber i Københavnsområdet

Indlæg af Mille »

Hej alle i alderen 40-60 år (cirka, for det handler jo mest om kemi)

Jeg er en kvinde på 50 år med asperger og noget adhd, som dog er væsentlig under kontrol.

I det jeg er blevet førtidspensionist, og desuden er blevet godt træt af den udskammende adfærd på de sociale medier, hvorfor jeg ikke er på Facebook mm., men heller ikke i arbejde eller har en støtteperson, savner jeg nogen at dele tanker og følelser med.

Jeg bor på Frederiksberg og har egentlig ikke særinteresse som sådan, men en bred vifte af interesser, der dyrkes efter lyst. De tæller alt lige fra den kreative side, til den meget nørdede såsom foredrag om kvantefysik, matematik, kodning af hjemmesider, logiske gåder og lignende.

Den kreative side består af at strikke, tegne portrætter, male, indrette lejlighed, sund og økologisk vegetarisk madlavning, udvikle cremer, sæber og ansigtsmasker, spille guitar mm.

Ellers styrketræner jeg i Fitness World, går nogle ture i grønne områder, spiser helst vegetarisk/vegansk ude, taler gerne om psykologi og personlig udvikling, politik, drømme, længsler, savn, oplevelser, interesser, rejser, nyheder, kærlighed eller mangel på samme (gengældelse), mad og det at leve med autisme.

Jeg må erkende, at det er svært at blive accepteret som autist i samfundet, uanset hvor umage jeg gør mig samt har lært at begå mig til husbehov, føle i dybden, tale i dialog, tør være sårbar og autentisk samt ikke er typen, der siger "autisme ting" hvor folk kan blive såret. Jeg kommunikerer ret almindeligt og aflæser også ret godt under rolige forhold, men bare det jeg er anderledes er ofte nok til at folk vælger andre og ligesindedeat tale med. Jeg har nemt ved at møde mennesker og kan tale med de fleste, men mange har det bedst i situationer, de føler sig tryg ved.

Der betyder at de fleste trives og føler sig kun tryg ved nogen, der ligner det de kommer fra eller kan genkende, med mindre det er meget nysgerrige, rummelige og udviklende personer. Jeg får ofte at vide, at jeg ser folk nøjagtig som de er, men det frustrende når andre udelukkende ser mine vanskeligheder og de manglende sociale skills - især når de også har trang til at kommentere dem. Det er åbenbart ikke nok at ville andre det bedste samt yde sit bedste.

Det er på høje tid, at jeg finder ligesindede i øjenhøjde. Lige børn leger bedst siges der. Nu prøver jeg lykken her. Skriv endelig hvis det har interesse. Både mænd og kvinder er velkomne til at skrive og så tager vi den derfra. Jeg har kun mødt få autister i mit liv, men jeg elsker den anderledes hjerne og måde at se tingene på. Det er for sejt :)

Mvh. Camilla