Psykolog i Kbh/Nordsjællandsområdet?

Her kan der spørges og deles personlige erfaringer med psykologer/psykiatere, i relation til autisme og kormobide lidelser.
Forumregler

Her kan der spørges og deles personlige erfaringer med psykologer/psykiatere, i relation til autisme og kormobide lidelser.
Bemærk at vi ikke tillader personangreb og tilsvininger. Debat i dette forum skal være i en særdeles god tone, og kritik skal være konstruktivt.

Signe

Psykolog i Kbh/Nordsjællandsområdet?

Indlæg af Signe »

Hej med jer :)

Jeg er 50 år og nydiagnosticeret med Aspergers - ligger godt nok "i gråzonen" ift. at kunne få diagnosen. Men ikke desto mindre har jeg en del Asperger-relaterede vanskeligheder - primært med det sociale/ interaktion med andre mennesker, men også med svækket overblik/proportionssans og evne til at fornemme, hvornår jeg skal "give slip" på mine (mange) kampe i hverdagen. Min store ansvars- og pligtfølelse i kombination med min logik og stærke retfærdighedssans kan få mig til at køre mig selv helt i sænk, fordi jeg ikke kan mærke mine egne grænser.

Derudover blev jeg i for nogle år siden diagnosticeret med ADHD, og en del af mine udfordringer kan som bekendt skyldes både den ene og den anden diagnose, hvilket blot gør mig endnu mere forvirret...

Da jeg i øvrigt er langtidssygemeldt pga. stress og har besluttet at søge helt nye græsgange mht. arbejde, har jeg brug for hjælp til at få en bedre forståelse for mine egentlige styrker og mere sårbare punkter - eller med andre ord, hvor mine ADHD- og Aspergertræk gør tingene sværere for mig end for neurotypiske personer. Hele mit liv har jeg jo troet, alle andre kæmpede ligeså hårdt som jeg for at få ting til at lykkes, og med et helt livs tilpasning til omgivelserne er det meget uklart for mig, hvor jeg i bund og grund har været "mig selv", og hvor jeg omvendt "bare" har udviklet rigtig gode tilpasningsstrategier, som stille og roligt har drænet mig for energi... Det hele er ét stort, tåget rod for mig lige nu...

Så: Kan nogen herinde mon anbefale en dygtig psykolog med speciale i (eller i hvert fald erfaring med) disse diagnoser hos voksne kvinder? Allerhelst i Storkøbenhavn eller Nordsjælland.

På forhånd tak!
Mille

Re: Psykolog i Kbh/Nordsjællandsområdet?

Indlæg af Mille »

Hejsa

Jeg kan anbefale Marianne Tretow-Loof Jordan fra Center For Autisme, som også har privat klinik. Jeg har gået hos hende i en årrække og hun er altså ekstrem dygtig. Hun arbejder mest med sendiagnosticerede kvinder. Hun er en kvinde, der hviler i sig selv. Jeg ved ikke hvad jeg skulle have gjort uden hende. Hun er stadig min klippe selvom jeg ikke går hos hende længere. Hun ved virkelig hvad tingene handler om. Har du brug en snak om de ting, du har af vanskeligheder, så genkender jeg alt hvad du skriver. Selv er jeg 50 år og kvinde, som søger relationer med andre med asperger. Jeg har også lidt adhd.

Søg Marianne på google. Mvh. Camilla
Besvar